streda 27. decembra 2017

Vianoce 2017

Každý máme k Vianociam nejaký postoj, či už sa na ne tešíme alebo nás stresujú. Spomíname na tie predošlé a rozmýšľame, čo by sa dalo vylepšiť alebo spraviť inak. Tento rok som radila mojej mame, aby sme to s pečením vianočného pečiva nepreháňali. Sme totiž doma len traja a na tri dni štyria. Aj tak však dobrú chvíľu trvá, kým sa to všetko zje a priznajme si, že tie sladké koláče nám chutia max. týždeň. Podieľala som sa iba pri pečení medovníkov a samotné pečenie ide rýchlo, ale proces prípravy je na dlhšie. Už keď som mala viac ako štyri plechy a začali ma bolieť kríže od státia, tak som toho mala už plné zuby.
Ešte pár dní pred Vianocami som šla mame do Bratislavy vyzdvihnúť malý mixér, aby mohla šľahať krémy do zákuskov, keďže v našom okresnom meste nebol takmer žiaden výber malých mixérov. Kým som sa vrátila, tak mama mala takmer hotový stromček, ale niečo som na ňom ešte dokončila. Potom som si musela dať dokopy aj svoju izbu. Deň pred Vianocami toho mama upiekla najviac a ja som zas žehlila prádlo. Okrem medovníkov a perníkov boli medzi našimi koláčmi aj parížske rožky, kokosky, medvedie labky a čokoládová roláda. Zo spomínaných koláčov mám najradšej parížske rožky.

A čo sa týka samotnej štedrovečernej večere, tak u nás doma nesmú chýbať halászlé, zemiakový šalát a kapor. Ešte deň pred Vianocami sme si robili kapustnicu, ktorá je dobrá aj ďalšie dni. Pred večerou si pripíjame vaječným likérom. Dáme si vianočnú oblátku alebo trubičku s cesnakom a medom, ktorú jeme nad polievkovým tanierom. Kedysi sme na Vianoce robievali aj slávnostnú šošovičnú polievku so sušeným hríbmi a slivkami. Teraz ju zvykneme robiť skôr na Silvestra.
    Takýto pekný čajník s vianočným motívom a krásnou okrúhlou krabičkou sme kúpili v Jednote za 9 €. Tento čajník obsahuje aj šálku a podšálku.
Parfum Sublime Nature Tuberose od Oriflame som si darovala sama pod stromček. Ide o jemnú kvetinovú vôňu, ktorá je vhodná na denné nosenie a príjemná bude v každom ročnom období. V tejto vôni zacítite tuberózu a santalové drevo. Ja ju po chvíli na sebe necítim, ale priateľ ju na mne zase ucítil hneď. Musím vyzdvihnúť aj obal vône, ktorý z nej robí priam luxusný kúsok.
Od priateľa som dostala pod stromček kozmetiku z Krasotiky, v ktorej bola moja štartovacia sada prírodných rias Ardell Press On Wispies. Ide o samolepiace riasy, ktoré majú iba pozitívne recenzie, takže som na ne veľmi zvedavá. Túto jeseň mi prišiel e-mail z tohto e-shopu, o tom že značka Sleek MakeUP sa už na našom trhu nebude predávať. Tak som si priala aj nejaké produkty tejto značky. Dostala som lícenku Créme to Powder v červenom odtieni Crimson, ktorá je krémová, ale pri dotyku s pokožkou zmení na púdrovú. Je veľmi dobre pigmentovaná, čiže stačí z nej malé množstvo. Duo riasenka a očná linka Dip It Duo Jet Black od tej istej značky je už na tejto stránke vypredaná. Ja som ju však vyskúšala a som spokojná. S linkovou časťou sa linky kreslia dobre a špirála na druhom konci má pomerne malý aplikátor, ktorý riasy vytáča celkom dobre.
Mám tu ešte jeden produkt od Sleek MakeUP lesk na pery Gloss Me v odtieni Forbidden City, ktorý je bordovo-fialový s trblietkami a krytím je skôr polo-priehľadný. Myslím, že ešte viac sa mi bude páčiť v kombinácií s nejakým rúžom. Ceruzka na oči od značky L.A. Colors vo svetlozelenom odtieni Spring bola za výhodnú cenu a ešte stále môžte kúpiť iné odtiene výhodne. Čakala som po nanesení trochu iný odtieň o niečo viac zelený, ale zatiaľ sa mi ceruzka vidí skôr ako zlatá. Posledným vytúženým produktom je tekutý matný rúž od značky Nabla z limitovanej edície v odtieni Anarchy. Očakávala som skôr šedo-fialový odtieň a prekvapilo ma, že na perách je dosť tmavý a skôr sivý. Vonia inak prekrásne.
Tento rok som stihla Vianočné trhy len v Bratislave a v Trnave. Viac sa mi však páčili trhy, čo boli v Trnave. Nebolo tam až toľko ľudí. Stánky na mňa pôsobili tradičnejšie a bol tam aj väčší výber jedál v porovnaní s Bratislavou. A to som na tých bratislavských trhoch bola aspoň 4x. Odfotila som si tu ovečku a kozu.
V práci zas máme kartónový stromček, ktorý nám venovali z jednej materskej školy. Musím uznať, že je ozaj originálny a púta viac pozornosti, ako keď sme mali minulý rok klasický umelý stromček.

Aké ste mali vy Vianoce? A čo také ste si našli pod stromčekom?

0 komentárov:

Zverejnenie komentára