pondelok 30. októbra 2017

Ži a nechaj žiť!

Keď mi kamarátka navrhla, aby som napísala príspevok o vzťahoch. Tak mi najprv napadlo, že si isto zo mňa robí žarty a že to nemyslí vážne. Niekoľko dní som však tuho rozmýšľala, k čomu som za tie roky dospela. Pokúsim sa vám zhrnúť zopár myšlienok a názorov, ktoré mňa osobne zaujali. Tento príspevok je teda skôr subjektívny a berte ho, ako takú moju úvahu.

Začnem takým jedným vtipným citátom: "Keď srdce zavelí, rozum je v prdeli!" Myslím, že aj vy ste si občas povedali, akí ste boli hlúpi a slepí, keď ste boli zaľúbení. Srdce si občas vie logicky zdôvodniť to, proti čomu sa zdravý rozum bráni. Dokážeme prehliadať a odpúšťať. S tým rozdielom, že každý má svoju hranicu, pokiaľ vydrží. To čo je pre vás akceptovateľné, môže byť pre iného nepredstaviteľné a naopak.

Prečo som si zvolila pre tento príspevok názov  Ži a nechaj žiť? Podľa mňa má každý z vás vo svojom okolí vzťahy, ktorým nerozumie a nevie ich pochopiť. Pokiaľ ide o vašu kamarátku alebo kamaráta, tak to bude skôr tak, že pravdepodobne držíte stranu jej alebo jemu. Problémom je, že vidíme len jednu stranu príbehu a nevieme byť objektívni. Dospela som k názoru, že aj keď nesúhlasíte takýmto vzťahom, tak konečné rozhodnutie by mal vždy spraviť váš blízky. Nie je príliš dobré zasahovať do iných vzťahov, pokiaľ sa nejde o extrémne prípady (násilie, alkohol alebo nevera). Keďže akýkoľvek vonkajší zásah sa neskôr môže otočiť proti vám. Blízky kamarát sa vám začne vyhýbať a nakoniec skončíte vy ako ten zlý.

Vy ste možno našli svoj posledný vzťah, ale váš blízky má možno zatiaľ tzv. prechodný vzťah, ktorý buď raz skončí alebo sa vyvinie ďalej. V prvom rade berte do úvahy, že zatiaľ čo vy ste sa možno usadili, tak to neznamená, že po tom túži každý. Niekto sa usadí skôr, niekto neskôr a iný nikdy.

Ďalej zastávam názor, že pokiaľ niekto nechce deti, tak nech ich radšej nemá. Pretože mi je smutno vždy, keď otvorím nejaký článok, v ktorom sa píše o tom, ako rodič týral alebo zneužíval svoje vlastné dieťa. To, že sa ešte niekto vie rozmnožovať, ešte neznamená, že by to mal robiť.

Každý z nás má vo vzťahu iné priority a očakávania. A skôr než pôjdeme niekomu rozdávať zaručene múdre rady, tak by sme si mali každý upratať pred vlastným prahom. Je mi totiž smutno, pokiaľ mi kázanie dáva niekto, kto mi svojho partnera nikdy ani nepredstavil alebo si sám nedal vlastný citový život do poriadku. Preto nabudúce než sa pôjdete niekomu montovať do vzťahu, tak si zvážte, že slová majú svoju váhu a vedia ublížiť.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára