utorok 22. mája 2018

Flóra 2018

     Flóra v Bratislave je takou mojou každoročnou tradíciou už 5. rok. Čo sa týka tohto podujatia, nejde len o medzinárodnú výstavu kvetov a záhradníctva. Máte tu dobrú možnosť si kúpiť či už okrasné alebo úžitkové rastliny do bytu alebo záhrady z rôznych záhradníctiev. Ja sa sem vraciam nielen kvôli bylinkám, kvetom, ale hlavne kvôli ovocným kríkom. Toto podujatie väčšinou vychádza na začiatok mája. 
   Pokiaľ chodíte pravidelne, tak možno tiež máte pocit, že sa vám výstava zdá každý rok o tom istom.
    Určité prvky sa v niečom podobajú v porovnaní s predošlými ročníkmi, ale i tak ma vždy niečo zaujme, aj keď nemám potrebu si fotiť všetko.
    Tu sa mi veľmi páčili brezy s jazierkom a farebnými guľôčkami.
    Priateľovi sa veľmi páčil tento baobab, olivovník o pár fotiek nižšie a bonsaje.
    Táto stena z listov pripomínala terč.
    Myslím, že sú na výstave každý rok, ale i tak vždy vedia zaujať.
    Toto je olivovník, ktorý má cca 400 rokov a hodnotu 1750 €.
     Vyskúšali sme aj Mini Dutch Pancakes s banánom a kokosom. Boli chutné, ale za 3,50 € sa nám tá porcia zdala malá. To čo vidíte na fotke na vrchu je hlavne banán a podľa fotiek na facebooku sme čakali, že toho bude trochu viac.
  Začnem zľava našimi tohtoročnými úlovkami - hurmikaki, gardénia, mrazuvzdorný banánovník, červený egreš a kivi.
Na tejto fotke zas prevládajú bylinky zľava biela levanduľa, vietnamský koriander, bazalka, stévia a bobkový list.
  Neodolala som brusnici a tmavej bez-tŕňovej maline.
   S priateľom sme si kúpili aj nejaké čaje. Zatiaľ čo on uprednostnil čistý PU ERH. Tak ja som si zvolila PU ERH s bergamotom. Voňal mi. Tento čaj sa odporúča pred každým tučným jedlom.  Druhý čaj som si vybral čierny JAZMÍN GREY, ktorý má v sebe drobné kvietky - jazmínu a slnečnice. Oba už pijem a chutia mi. Vyrába ich SANNY TEA.
   Keď som bola malé dieťa. Rada som si listovala katalógy záhradkárskeho časopisu STARKL a snívala som o tom, že budeme doma pestovať čučoriedku, brusnicu, biele jahody (pineberry) a anglické maliny Tayberry (ide o malinočernicu). Malinočernicu mi otec zohnal a taktiež aj klasické černice. No v súčasnosti už malinočernice nemáme a možno si ich niekedy zoženiem ešte, lebo chutili dobre. Plody mali dlhšie v porovnaní s bežnými malinami a menej chlpaté.

  Postupne som si detské sny splnila. V záhrade máme tri druhy čučoriedok, rakytník, schizandru , ároniu, tri druhy ríbezlí, olivovník, dva druhy banánov a teraz už aj dva druhy egrešov.

Chodievate na Flóru? Máte nejaké vytúžené rastliny, čo by ste chceli pestovať?

0 komentárov:

Zverejnenie komentára